poniedziałek, 10 marca 2014

Panna cotta z truskawkową galaretką



Dzisiaj przepis na szybki deser. Jest bardzo prosty, potrzebujemy kilku składników. U mnie wersja trochę uboga (wcale nie gorsza). Nie miałam prawdziwej wanilii, więc użyłam cukru wanilinowego. Z mlekiem w studenckiej lodówce też się nie spotkałam, dlatego jest z samej śmietanki. Ważne, że dobrze smakuje. Kremowa słodka śmietanka idealnie łączy się z kwaskowatą galaretką i kwaśnym musem. 

Składniki:
- 330 g śmietanki 30%
- 1/3 szklanki cukru
- 1 opakowanie cukru wanilinowego
- 3 łyżeczki żelatyny
- 300 ml wody
- 1 opakowanie galaretki truskawkowej
- ok. 1/2 kg mrożonych truskawek
- do dekoracji: świeże truskawki, kropelki czekoladowe 


Wykonanie:
Do rondelka wlewam śmietankę, wsypuję cukier i cukier wanilinowy. Podgrzewam mieszając dopóki cukier się nie rozpuści. Doprowadzam do zagotowania i zdejmuję z ognia. Wlewam żelatynę rozpuszczoną w 50 ml gorącej wody, dokładnie mieszam i odstawiam do przestygnięcia. Następnie rozlewam mieszaninę do foremek (nie do pełna), przykrywam folią i wstawiam do lodówki na ok. 3-4 godziny. Po ok. 3 godzinach galaretkę truskawkową rozpuszczam w 250 ml gorącej wody. W blenderze rozdrabniam na mus rozmrożone truskawki. Odlewam około pół szklanki, resztę musu dodaję do rozpuszczonej galaretki i odstawiam do wystudzenia i do lodówki. Gdy masa śmietankowa jest stężała, wykładam na nią galaretkę truskawkową i wkładam do lodówki. Po stężeniu galaretki deser jest gotowy. Przed wyłożeniem na talerz foremkę zanurzam w gorącej wodzie, aby ułatwić wyciągnięcie deseru. Truskawkę kroję na plasterki i wykrawaczem wycinam serduszka, układam na talerzu w kształt kwiatka, środek robię z czekoladowej kropelki. Polewam pozostałym musem truskawkowym i gotowe :) 







1 komentarz:

  1. Muszę w końcu zrobić normalną wersję, bo robiłam z torebki i mi chemią zalatywało (normalne raczej:P). A wykrawacz też taki mam, tylko że gwiazdkę ;)

    OdpowiedzUsuń